2013. május 1., szerda

A luzerni World Tourism Forumról jelentjük

Tisztelt Swiss Halley Utazók, Kollégák, Kedves Barátaim!

Mint azt a Swiss Halley Facebook oldaláról már sokan tudjátok, április 17. és 19. között a World Tourism Forumon vettem részt Luzernben. A kétévente megrendezésre kerülő esemény az utazási iparág világszinten is egyik legrangosabb szakmai rendezvénye. Nem csak az előadók, de a résztvevők köre is illusztris.
Kutatók, turisztikai, gazdasági és médiaszakemberek, politikusok és idegenforgalmi miniszterek mellett a világ legnagyobb utazási cégeinek és szervezeteinek vezetői vettek részt a rendezvényen. Többek között a British Airways, az IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség), a TripAdvisor és az Expedia alelnöke, a Világgazdasági Fórum igazgatója, a TUI elnöke (aki egyben az Utazási és Turisztikai Világtanács elnöke), az ENSZ Turisztikai Világszervezetének főtitkára látogatták meg az eseményt.
Éppen ezért még a látogatók közé bekerülni sem volt egyszerű. Egy elismert szakmabeli résztvevő hívott meg, ezért jogosan bízhattam benne, hogy a szervezők jóváhagyják a meghívást. Így 2013-ban a luzerni World Tourism Forumon már a Swiss Halley is képviseltette magát személyemben.
Pásku István, a Swiss Halley turisztikai üzletág igazgatója a luzerni Utazási Világfórumon
Pásku István, a Swiss Halley turisztikai üzletág igazgatója a luzerni World Travel Forumon
A három nap során több téma került megvitatásra. Mivel ez a rendezvény a turizmus jövőjével foglalkozó stratégiai konferencia, ezért elsősorban a várható változásokkal, a trendekkel és az ebből származó új lehetőségekkel foglalkoztunk. Az érdekesebb témakörök a következők voltak:
1. Global Shift
A globális átrendeződés éveit éljük, amikor minden a feje tetejére áll. A hagyományos modellel rendelkező turisztikai vállalkozásoknak egyre nehezebb a talpon maradás, új üzleti modelleket kell alkalmazniuk. A Swiss Halley alapos előkészítés után rendkívül előnyös helyzetből indult, hiszen nem kellett ilyen nehézséggel szembenéznie: már az induláskor olyan üzleti modellel jelentünk meg az utazási piacon, amely megfelel az új kor követelményeinek.
A turisztikai iparág folyamatosan növekszik, és jövőbeli fejlődését több tényező is biztosítja. Vajon hány iparág mondhatja el ezt magáról? A konferencia egyik résztvevője szerint egy kezünk is sok ennek megszámolásához. Mint egy évvégi posztunkból is tudhatjátok, tavaly egymilliárd utazó lépte át az országa határait. Ha minden egyes belföldi utazót is beleszámolunk akkor az utazók  létszáma eléri az ötmilliárdot. Elképesztő számok! A következő harminc évben újabb hárommilliárd emberrel bővül a középosztálybeliek száma a világon. Márpedig ők azok, akik utazni akarnak és fognak. A kérdés az, hogy készen állunk-e ennek a tömegnek a kiszolgálására? Készen állunk-e erre a kardinális változásra Véleményem szerint ehhez a Swiss Halley számára minden eszköz adott.
Taleb D. Rifai, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének főtitkára mmegnyitja a luzerni Utazási Világfórumot
Taleb D. Rifai, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének főtitkára, a luzerni World Tourism Forum megnyitóján
2. Hyper Connection
Olyan korban élünk, amikor az információ még annál is gyorsabban terjed, mint gondolnánk. A globális utazási piac miatt már az influenza is 72 óra alatt megkerüli a világot. Olyan gyorsan van szüksége az utasoknak az információra, hogy csak azok maradhatnak talpon, akik ezt tudják szolgáltatni. Az utasoknak olyan gyorsan van szükségük információkra, hogy csak az a cég maradhat talpon, aki megfelel az igényeiknek.
A Swiss Halley egy online technológiára épülő utazási vállalat. Folyamatosan nyomon követjük a digitális trendeket, hogy minél hamarabb adoptálhassuk az online utazási iparágra.
3. Sustainability, Go Green - Hosszútávú fenntarthatóság
Manapság már mindenhol ezt halljuk, de a turizmusra ez fokozottan igaz. Gondoljunk csak bele, utasaink nem kívánnak szennyezett környékre utazni. Kína egyes városaiban már szinte szó szerint nincs levegő. A szállodaipar és a légi közlekedés is folyamatosan azon munkálkodik, hogy a károsanyag-kibocsátást csökkentse. Fontos megjegyezni, hogy az iparágak közül a legeredményesebben. Például a TUI Cruise óceánjáróin már újratölthető üvegekben kapják az utasok az ivóvizet, és egy ilyen aprósággal napi (!) 4.000 db PET palackot váltanak ki.
A világ CO2 kibocsátásának 3%-át adják a repülőgépek, mely elenyésző a többi ipari létesítmény szennyezése mellett. De a  mérnökök folyamatosan dolgoznak a további csökkentésen.
Pásku István, a Swiss Halley turisztikai üzletág igazgatója a luzerni Utazási Világfórumon
A hosszútávú fenntarthatósággal foglalkozó előadás néhány résztvevője, köztük a Swiss Halley igazgatója is
A Swiss Halley mint online cég értelemszerűen nem környezetszennyező, de e mellett is törekszünk a minél inkább környezetbarát működésre. Ahol lehet, mellőzzük a papírhasználatot, és javasoljuk minden vendégünknek is, hogy emailjeiket, visszaigazolásaikat ne nyomtassák ki, ha nem szükséges. Szerény eszközzeinkkel mi is tehetünk a környezetvédelemért, hiszen ha ezeket a dokumentumokat elektronikus formában tároljuk, csökken a papírfelhasználás.
4. A turisztika mint attraktív pálya
A turisztika mindig is vonzotta az embereket: ez egy személyes kiszolgálásra épülő iparág, ahol az emberi kapcsolatokat fontosnak érzők megtalálják számításukat. Az utóbbi években már ebben az iparágban is olyan modern eszközöket alkalmazunk  amelyek jellemzőivel, működésével nincsenek tisztában a jelöltek. Sokan úgy gondolják, hogy ezek az eszközök elveszik a személyes kapcsolat varázsát. Ám ne feledjük, hogy itt nem csak tranzakciókról beszélünk (mi adunk, te veszel), hanem kapcsolatokat alakítunk ki.
Mindig azt kell szem előtt tartanunk hogy mi álmokat adunk el. Az utazó akár egy éven át készül álmai utazására, amelyet nálunk foglal le. Nekünk kell megvalósítanunk az álmát. Ezek azok a kapcsolatok, mely szerintem igazán vonzóvá teszik a turisztikai pályát!
Elsősorban emberi értékekről beszélünk. A Swiss Halley ennek nagyszerü mintája: vezetőink és utasaink mind-mind azért dolgoznak és utaznak velünk, hogy megvalósítsák a maguk és mások álmait. Úgy gondolom, ez egy tökéletes kombináció.
Swiss Halley utazási világfórum - előadás
5. Mobil és média
Ezek a jövő eszközei, nem kétséges, hogy ezen az úton mindenkinek el kell indulni. Mi is fejlesztjük a Swiss Halley - Fireflies mobil alkalmazásait és egyéb, a modern világra szabott megjelenési formáját. Jelenleg az utazók 7%-a használja ki valójában ezeket az eszközöket foglalásra vagy az utazása során információszerzésre, de a szám dinamikusan növekszik.
A Swiss Halley időben kezdte a felkészülést, és már több fronton is fejleszt ez irányban.
6. Lojalitás
Online eszközökkel nagyon nehéz a lojalitást megvalósítani, de nem lehetetlen. Az USA-ban például több mint 30% a törzsvásárlói kártyát használók aránya, míg ez a szám Európában csak 10% körüli.
Sok eszközt kell bevetnünk ahoz, hogy az utazó valóban lojális maradjon. Maga a Swiss Halley üzleti modellje is garancia arra, hogy az ügyfél lojális maradjon, hiszen itt nem csak a saját utazásából, de a másokéból is kap jutalékot. Ráadásul a Swiss Halley modelljében fontosak az emberi kapcsolatok, ami a lojalitás alapja.
Összegezve az eddigieket: nagyon pozitív volt számomra a konferencia, hiszen megerősített, hogy a Swiss Halley-vel jó úton járunk.
Mindezek mellett természetesen olyan ismeretségeket kötöttem, amelyek megfizethetetlenek. A világ egyik vezető tanácsadó cégével a KPMG-vel nemzetközi stratégiai együttműködésről tárgyaltunk. Nagyon jó lehetőségnek tűnik, így a megbeszélések folytatódnak a következő hetekben-hónapokban is.
A Kempinski hotellánc elnök-vezérigazgatójával arról tárgyaltunk, hogy a lánccal közvetlenül szerződünk. Nagyon ígéretesen alakulnak a megbeszélések, amelyek a jövőben folytatódnak.
Mindemellett említenem sem kell – hiszen természetes –, hogy új szolgáltatási beszállítókkal és technológiai cégekkel tárgyaltam együttműködésről. A tárgyalások eredményéről tájékoztatlak benneteket, amint publikusak lesznek. A megállapodások átfutási ideje általában több hónapos, de akár félév vagy ennél hosszabb is lehet. Például a londoni World Travel Marketen is számos kulcsfontosságú tárgyalást kezdtünk el, és bízom benne, hogy néhánynak az eredményéről a májusi Swiss Halley szemináriumon már beszámolhatok.
Találkozunk május 25-én a RaM Colosseumban! Addig is minél több utazási élményt kívánok!
Pásku István
Turisztikai üzletág igazgató
Swiss Halley

Swiss Halley utazási világfórum - bejelentkezés
Swiss Halley utazási világfórum - előadás
Swiss Halley utazási világfórum
Ebéd a repülőgépek alatt - Utazási Világfórum, Luzern
Ebéd a repülőgépek alatt - World Tourism Forum, Lucerne

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése